پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۹ خرداد ۱۴۰۳) | افزایش دمای مناطق گرمسیر استان تا ۴۰ درجه! اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش ۵ زندگی دیگر شد (۹ خرداد ۱۴۰۳) بانوان پیش از اقدام به بارداری از سلامت دهان و دندان خود اطمینان حاصل کنند ژنتیک و وراثت اصلی‌ترین علت کم‌کاری تیروئید در کودکان بیماری MS درمان قطعی ندارد، اما با مصرف دارو می‌تواند به خوبی کنترل شود والدین؛ فرزند اول را برای حضور نوزاد جدید آماده کنند بی‌احترامی، زخمی است که با کودک می‌ماند! چه زمانی وقت مداوا و جراحی چاقی در کودکان است؟ راز جوان‌تر شدن در پیری آخرین فرصت برای ازدواج‌نکن‌ها | زنگ هشدار برای تجرد قطعی یک میلیون دهه شصتی به صدا درآمد درباره بیماری «ام اس» و راه‌های پیشگیری از آن پیش‌بینی افزایش دما در غالب نقاط کشور (۹ خرداد ۱۴۰۳) خیران مدرسه‌ساز ۳۰ کلاس جدید در حاشیه مشهد می‌سازند اما و اگر‌های ثبت‌نام سرویس مدارس | چرا سامانه «سپند» در دسترس نیست؟ فروش خودرو سیل‌زده مشهدی به ۵ میلیون تومان! سرقت مسلحانه گله گوسفندان در حوالی مشهد جدال با مرگ | روایت ۲ ساعت اضطراب و دلهره در عملیات نجات جان پاکبان مشهدی گرفتار در سیل + ویدئو خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ آموزش‌ و پرورش: سوالات امتحان علوم خارج از کتاب درسی نبود آموزش تهیه چند نوع دسر و نوشیدنی با توت فرنگی
سرخط خبرها

با نوشیدن آب از دیسک کمر و گردن درد راحت شوید

  • کد خبر: ۸۶۰۱۱
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
با نوشیدن آب از دیسک کمر و گردن درد راحت شوید
انجام حرکات ورزشی و تغییر رژیم غذایی از دیسک کمر و گردن درد پیشگیری می‌کند هرچند، می‌توان با نوشیدن آب کافی در طول روز احتمال ابتلا به این عارضه‌ها را کاهش داد.

به گزارش شهرآرانیوز، قاسم اسحاقی جراح و فوق تخصص دیسک و ستون فقرات درباره دیسک‌های ستون فقرات و نقش آن‌ها در بدن اظهار داشت: بدن ما از ۵ مهره استخوانی درست شده که به وسیله دیسک‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند. دیسک‌ها باعث می‌شوند مهره‌ها حرکت کنند. در تمامی ۲۴ ساعت حتی در خواب که غلت می‌زنیم دیسک‌ها کار می‌کنند.

وی افزود: به طور متوسط کمر انسان ۸ هزار حرکت در طول شبانه روز دارد. دیسک مثل لاستیک خودرو از حلقه و هسته تشکیل شده است که حلقه آن ۳۲ لایه دارد. دیسک‌ها در طول زندگی انسان به طور متناوب پس از فرسایش ترمیم می‌شوند. چون دیسک بدن تمامی افراد معمولا دچار ترک می‌شود، ولی پس از مدتی ترمیم می‌شود. بیماری دیسک در افرادی ایجاد می‌شود که عمل فرسایش در بدنشان از ترمیم پیشی می‌گیرد. به جز نسج عصبی بقیه نسج‌های بدن به صورت متناوب فرسایش دارند و پس از آن ترمیم می‌یابند.

این جراح و فوق تخصص دیسک و ستون فقرات گفت: ستون مهره‌ها به چند دلیل آسیب می‌بیند. ۸۰ درصد بیماری‌های دیسک، ژنتیکی است. حرکات اضافی هم موجب مشکل دیسک می‌شود. افرادی که سابقه خانوادگی دارند باید شغلی را انتخاب کنند تا به کمر فشار نیاید. از میان انسان‌ها ۵ درصد دچار دیسک می‌شوند. فشار نامنظم و زیاد و بدون آمادگی موجب مشکل در دیسک ستون فقرات می‌شود به عنوان مثال فردی که بدن آماده‌ای ندارد اگر یک جعبه آب معدنی بلند کند درگیر درد دیسک می‌شود.

وی افزود: در برخی حرکات میزان شکاف‌هایی که در دیسک پیش می‌آید موجب بیرون‌زدگی دیسک و کمر درد می‌شود که اگر این روند بیشتر شود درد به سمت پا و باسن می‌رود. هرچه دیسک‌ها بیشتر بیرون می‌زنند درد بیشتر به سمت اندام تحتانی می‌رود. گزگز و خواب رفتن پا‌ها از دیگر علامت‌های بیماری دیسک است.

وی درباره نوع شدید بیرون زدگی دیسک گفت: در موارد شدید فرد علامتی ندارد و بیکباره دیسک بیرون می‌زند که تمامی رشته‌های عصبی تحت فشار قرار می‌گیرند. این علائم به سندروم دم اسب مشهور است و در این حالت فرد بی اختیاری ادرار و مدفوع دارد و ماهیچه‌های پاهایش به شدت ضعیف شده است. برای پیشگیری از بیرون زدن دیسک‌ها باید ورزش کرد. بی حرکت بودن ستون مهره‌ها موجب می‌شود دیسک بیرون بزند. بیماری دیسک فقط پاره شدن نیست بلکه اولین مشکل کم آبی دیسک است. نوشیدن آب به صورت تدریجی بسیار موثر است و وقتی ورزش‌ می‌کنیم دیسک‌ها به راحتی آب جذب می‌کنند. با بالارفتن سن، دیسک‌ها آب از دست می‌دهند بنابر این برای پیشگیری از بیرون زدن دیسک باید دیسک‌های بدن هیدراته شوند. در این بین ورزش از تمامی فاکتور‌های دیگر موثرتر است. ماساژ هم بسیار خوب است به شرطی که توسط فرد متخصص و فیزیوتراپ انجام گیرد.

منبع: بهداشت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->